De online identiteit van uw praktijk

Als Podozorg deelnemer heeft u de mogelijkheid om tegen lage kosten een eigen praktijkwebsite aan te schaffen. Op deze pagina vind u allerlei informatie over de verschillende onderdelen en voordelen van de Podozorg praktijkwebsites. Heeft u interesse in een praktijkwebsite? Dan kunt u zich hier aanmelden.

Doel van een praktijkwebsite

Etaleren van expertises

Het doel van de praktijkwebsites is het etaleren van uw expertises als podoloog of podotherapeut. Door unieke en kwalitatief goede informatie omtrent voet- en enkelklachten, podologie, echografie, therapiesokken, etc. aan te bieden, wekt dit vertrouwen bij de bezoekers. Hierdoor zijn (potentiële) patiënten sneller geneigd om een afspraak te maken bij uw praktijk.

Tevens ziet de Google zoekmachine dergelijke informatieve websites als zeer waardevol, wat resulteert in een betere positie in de zoekresultaten en grotere bezoekersaantallen.

Eenheid in uitstraling

Podozorg Nederland is een groep gelijkgestemde podologen. Daarom hebben alle praktijkwebsites eenzelfde uitstraling. Ook zijn er onderdelen die op alle praktijkwebsites hetzelfde zijn, zoals de klachtenwijzer en de wekelijkse blogberichten. Dit alles om de Podozorg formule extra kracht te geven: samen de allerbeste.

Onderdelen van een praktijkwebsite

Een Podozorg praktijkwebsite brengt vele voordelen met zich mee. Hieronder wordt een aantal onderdelen van de praktijkwebsites uitgelicht:

Veelgestelde vragen omtrent podologie

Veelgestelde vragen

Bekijk alle vragen

  • Domeinnaam

    Een eigen domeinnaam

    Voorheen stonden de Podozorg praktijkwebsites als subdomein geregistreerd onder het hoofddomein van podozorg.nl, bijvoorbeeld eerbeek.podozorg.nl. Hoewel hierdoor alle praktijkwebsites overzichtelijk op één domein te vinden zijn, is dit niet goed voor de waardering in de zoekmachine. Google ziet subdomeinen namelijk als minderwaardig ten opzichte van hoofddomeinen.

    Daarom hebben de praktijkwebsites sinds een heel aantal jaren een eigen hoofddomein, bijvoorbeeld podozorg-eerbeek.nl. Hierdoor ziet Google de praktijkwebsites als volwaardige websites en kunnen we de online concurrentie met andere podologen en podotherapeuten beter aan.

  • Nieuwste technieken

    Geoptimaliseerd voor desktop, tablet en smartphone

    De praktijkwebsites worden ontwikkeld conform de designnormen en techniek van nu, geoptimaliseerd voor zowel desktop, tablet als smartphone. Alle aspecten van de websites zijn nauwkeurig uitgedacht en intuïtief ontworpen, afhankelijk van de schermgrootte van de bezoeker. Hierdoor wordt de bezoeker op elk apparaat in haar wensen voorzien.

  • Vindbaarheid

    Een goede positie in de zoekresultaten

    Zoekmachine optimalisatie is een technisch onderdeel wat zeer van belang is voor de vindbaarheid van een website. Hieronder zullen een aantal onderdelen van zoekmachine optimalisatie besproken worden om een idee te geven hoe dit wordt aangepakt. Er zijn echter nog vele andere manieren om dit aan te pakken, hier worden enkel de belangrijkste beschreven.

    Content

    Het belangrijkste onderdeel waar zoekmachines naar kijken is de inhoud van een website. De inhoud wordt geïndexeerd en naar aanleiding van de woorden die in de tekst gebruikt worden, wordt een rangschikking gemaakt. Een belangrijk element van deze content zijn de ‘headings’. Deze zijn beschreven in de volgende paragraaf.

    Headings

    H1, H2 en H3 zijn de verschillende soorten koppen die gebruikt kunnen worden. H1 is de belangrijkste kop, gevolgd door H2 die als subkop gebruikt kan worden en etc.

    Zoekmachines doorzoeken de tekst van een website en gaan na of de koppen overeenkomen met de inhoud van de website. Het is dus belangrijk om relevante koppen te gebruiken met betrekking tot de vindbaarheid in zoekmachines.

    Laadtijd en grootte bestanden

    Een ander criterium dat zoekmachines gebruiken is de laadtijd. Bij een korte laadtijd zal hogere zoekresultaten opleveren. Dit is echter niet enkel van belang voor de zoekresultaten, ook de gebruikers zullen het als prettig ervaren dat een website snel laadt.

    Tot slot is ook de grootte van de html-bestanden van belang, door deze zo klein mogelijk te houden is het gemakkelijker voor zoekmachines om ze te doorzoeken. Hierdoor zal meer aandacht gevestigd worden op de tekst die daadwerkelijk op de site staan dan op de codes die niet zichtbaar zijn bij het bezoeken van de website.

  • Content

    Goede leesbaarheid

    De vernieuwde praktijkwebsites staan in het teken van kennisdeling. De bezoeker kan op de website een grote hoeveelheid aan informatieve content omtrent voetklachten, podologie, echografie, therapiesokken, etc. terugvinden. In het ontwerp is daarom extra aandacht besteed aan de leesbaarheid van deze content:

    Lettertype

    Gezien de aard van de website is een goede leesbaarheid van groot belang. Daarom is gekozen voor het lettertype Lucida Sans. Lucida Sans is een schreefloos lettertype dat zeer geschikt is om te lezen op digitale schermen.

    Tekstgrootte

    Daarnaast is er gekozen voor een relatief grote tekstgrootte van de paragraaf. Dit zorgt ervoor dat de content voor iedereen gemakkelijk leesbaar is.

    Woordafstand

    Voor de woordafstand is een bovengemiddelde afstand gekozen. De witruimte tussen de woorden in de paragraaf zorgt ervoor dat de gebruiker rust aan het oog heeft tijdens het lezen.

    Regelafstand

    Om nog extra aan het leescomfort bij te dragen is gekozen voor een grote regelafstand, vergelijkbaar met de regelafstand in een boek. Dit alles zorgt ervoor dat de teksten goed en rustig aanvoelen voor het oog en comfortabel leesbaar zijn.

  • Contactformulier

    Gemakkelijk contact opnemen

    Op elke praktijkwebsite is de mogelijkheid om contact op te nemen middels een contactformulier. De berichten worden verzonden naar [plaatsnaam]@podozorg.nl.

  • Gratis wijzigingen en onderhoud

    Periodiek onderhoud en uitstekende service

    Om consistentie in zowel tekst als ontwerp over alle praktijkwebsites te bewaken, zal VONBRINK zelf de onderdelen van de praktijkwebsites wijzigen en onderhouden. Wilt u graag iets wijzigen of toevoegen aan uw website? Dan kunt u ons iedere werkdag bereiken. Deze werkzaamheden zijn opgenomen in de maandelijkse kosten.

  • Contentmarketing

    Waardevolle en relevante inhoud

    Een belangrijk onderdeel van de nieuwe praktijkwebsites in de inzet van contentmarketing. Dit is een marketingtechniek waarbij waardevolle, relevante en consistente content wordt verspreid om een doelgroep te bereiken – met als doel deze doelgroep aan te zetten tot winstgevende acties.

    Contentmarketing kan op vele wijzen worden uitgevoerd. Online content is er immers in verschillende vormen, denk bijvoorbeeld aan:

    • Blogs
    • Tweets
    • Facebookberichten
    • Video’s

    Belangrijk in bovengenoemde definitie is: ‘waardevol, relevant en consistent’. Dit zijn de waarden die we willen toepassen op de contentmarketing voor de Podozorg praktijkwebsites. Het medium dat we hiervoor in willen zetten is een blog.

    Met regelmaat zullen wij een blogbericht plaatsen van een Podozorg deelnemer. Als Podozorg wordt u gevraagd om hieraan een bijdrage te leveren. Doordat we dit in samenwerking met de gehele groep uitvoeren, is de werkdruk minimaal (één bericht per deelnemer per jaar) en bouwen we gezamenlijk mee aan een grote kennisbank omtrent podologie. Deze berichten worden op alle aangesloten praktijkwebsites gepubliceerd. Daarnaast is het voor iedere Podozorgdeelnemer natuurlijk ook mogelijk om een persoonlijk blogbericht te plaatsen, op één specifieke praktijkwebsite.

    Het doel van de blog is het creëren van een betere positie in de Google zoekmachine. De belangrijkste graadmeter voor een goede score in Google is immers waardevolle en relevante content. De artikelen die vervolgens in deze blog geplaatst zullen worden dragen op diverse wijzen bij aan het online succes van de Podozorg praktijken.

    Waardevolle en relevante content voor de zoekmachine

    De blogartikelen worden gescand door de ‘robots’ van Google. Het algoritme rangschikt deze artikelen vervolgens op basis van thema en relevantie. Hoe meer relevant voor een specifiek thema, hoe hoger de score wordt.

    Daarnaast wordt er door de robots gekeken naar het aantal keer dat het artikel wordt gelezen, hoe vaak er artikelen worden geplaatst en door wie. Wanneer er met regelmaat waardevolle en relevante content wordt geplaatst, dan kan dit op den duur zorgen voor een exponentiele groei in het bezoekersaantal.

    Sinds september 2015 wordt regelmatig nieuwe content geplaatst op de websites van Podozorg. Dit heeft er mede toe heeft geleid dat deze website enorm is gegroeid in bezoekersaantallen.

    Waardevolle en relevante content voor de bezoeker

    Naast het feit dat nieuwe content van toegevoegde waarde is voor de zoekmachine, geldt dit natuurlijk ook voor de bezoeker. Wanneer de bezoeker op praktijkwebsites veel waardevolle en relevante informatie kan vinden, dan geeft dit vertrouwen en zal hij eerder geneigd zijn een afspraak te maken. Door kwalitatief goede content straalt de desbetreffende Podozorgdeelnemer meer professionaliteit uit.

    Waardevolle en relevante content voor sociale media

    De artikelen worden gebruikt om de ranking in de zoekmachine en de gebruikerservaring van de bezoeker te verbeteren, maar ook om het publiek op Facebook en Twitter waardevolle content te bieden. Via één centrale Podozorg Facebook- en Twitterpagina worden de blogartikelen gepromoot.

  • Fotografie

    Uw eigen foto's

    Op elke pagina van de website wordt gebruik gemaakt van een fotografie. Deze foto's dienen de bezoeker een sfeerimpressie te geven van de desbetreffende pagina. Per pagina gebruiken we sprekende foto's die betrekking hebben op het onderwerp. Het is belangrijk dat u professionele foto's laat maken in uw praktijk(en). Dit draagt in grote mate bij aan de uitstraling van uw praktijkwebsite.

  • Webstatistieken

    Implementatie van Google Analytics 4

    Per praktijkwebsite zijn er statistieken beschikbaar van het bezoekgedrag. Wij gebruiken hiervoor de gratis meetdienst Google Analytics 4. Door dit slimme programma kunnen wij eventuele verbeterpunten vinden en de websites blijven optimaliseren.

  • Online agenda koppeling

    Laat uw patiënt zelf een afspraak inplannen

    Op elke praktijkwebsite is er een koppeling mogelijk met de online agenda van Podonet. Hierdoor kan elke bezoeker zelf een afspraak inplannen bij een Podozorg praktijk.

  • Vergoedingen module

    Vergoeding vanuit de zorgverzekering controleren

    Samen met Stichting LOOP hebben wij een vergoedingen module ontwikkeld, waar de bezoeker gemakkelijk kan controleren of haar behandeling wordt vergoedt door de zorgverzekering. Deze module staat gekoppeld aan de database van Stichting LOOP en zal daarom ieder jaar automatisch ververst worden met nieuwe bedragen en verzekeringspakketten.

Onze patiënten aan het woord

Lees alle ervaringen

arrow_circle_left
  • format_quote

    Ervaring van Adrie

    “Nadat ik de zolen ben gaan dragen zijn de klachten volledig verdwenen en heb ook geen medicijnen meer nodig.”

  • format_quote

    Ervaring van Jesse

    “Zeer prettige en professionele bejegening. Ben al ruim 6 maanden aan het revalideren. Niet alleen het fysieke aspect , maar ook het mentale aspect krijgt aandacht.”

  • format_quote

    Ervaring van Joyce

    “Bij Podozorg werd ik goed en deskundig geholpen. Vooraf werd een duidelijke analyse gemaakt van het klachtenbeeld.”

  • format_quote

    Ervaring van Larissa

    “Het consult was fijn, heel duidelijk en er wordt echt de tijd voor je genomen. Ik ben erg tevreden!”

  • format_quote

    Ervaring van Erik

    “Mijn zooltjes zitten perfect en ondersteunen feitelijk je hele lichaam”

arrow_circle_right
Veelgestelde vragen omtrent podologie

Veelgestelde vragen

Bekijk alle vragen

  • Wordt mijn behandeling vergoed?

    Klik op de onderstaande knop en controleer of uw behandeling wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. Mocht de polis van uw zorgverzekeraar er niet tussen staan, dan kan het zijn dat de vergoeding hiervan niet bij ons bekend is of er geen dekking is. Raadpleeg in dat geval uw polisvoorwaarden.

    Controleer uw verzekering

  • Komen voetklachten veel voor?

    Maar liefst 70% van de Nederlandse bevolking krijgt in zijn of haar leven last van voetklachten. Van deze klachten bevindt 60% zich in de voorvoet. Wilt u meer weten over een specifieke voetklacht? Maak dan gebruik van onze klachtenwijzer.

    Naar klachtenwijzer

  • Hoe werkt een podotherapeutisch onderzoek?

    Een voetenonderzoek bij een (register) podoloog of podotherapeut kan de exacte oorzaak van vele klachten aan het licht brengen. De podoloog is een deskundige op het gebied van voetklachten, maar kijkt ook verder naar de algehele lichaamshouding. En in die houding, waaruit ook nek en schouderklachten kunnen ontstaan, ziet men vaak de oorzaak ontstaan in de stand van de voeten. Wilt u meer weten over het podotherapeutisch onderzoek? Klik dan op onderstaande knop.

    Naar podotherapeutisch onderzoek

  • Hoe vind ik een praktijk bij mij in de buurt?

    Met meer dan honderd Podozorg praktijken zit er altijd een Podozorg podoloog bij u in de buurt! Met onze praktijkzoeker vindt u gemakkelijk de dichtstbijzijnde praktijk op basis van uw plaatsnaam of postcode.

    Naar praktijkzoeker